Każda wiadomość o występie Jana Kiepury budzi na całym świecie powszechny entuzjazm. Bo Kiepura – co to mówić – jest największym śpiewakiem doby dzisiejszej, artystą, „Jan Kiepura w filmie dźwiękowym (1930)”
Kategoria: Filmy
Co słychać w polskich atelier? (1933)
W 1933 roku, prasa filmowa donosiła o postępach naszych rodzimych twórców. Szczególnie entuzjastycznie przyjęto zakończenie zdjęć do filmu Pod Twoją obronę, w reżyserii Puchalskiego i Borowskiego oraz w wykonaniu Adama Brodzisza, Władysława Waltera i Marii Bogdy.
Myszka Mickey wśród gwiazd (1934)
Myszka Mickey wkroczyła w nową erę swojego życia. Ta najsławniejsza aktorka świata, stworzona piórkiem i tuszem, występowała dotąd wraz z
„Manewry miłosne, czyli córka pułku” (1935)
Niebanalna fabuła, jaka zrodziła się w głowie Konrada Toma, to dowód na to, w jak umiejętny sposób można stworzyć ciekawą komedię romantyczną w połączeniu z „„Manewry miłosne, czyli córka pułku” (1935)”
Koniec wojny o patenty (1931)
Na początku lat trzydziestych XX wieku, kiedy rynek filmowy niemal codziennie przynosił sensacyjne informacje dotyczące swego rozwoju, prasa bardzo chętnie relacjonowała wydarzenia zza kulis. Uzgodnienia międzynarodowe w tej kwestii miały znaczenie największe, ponieważ to właśnie wymiana produkcji pomiędzy krajami o różnej historii i kulturze, miała znaczący wpływ na różnorodność inwencji twórców.
„Błękitny anioł” (1930)
Czasem jest tak, że jedna rola czyni z aktora gwiazdę światowego filmu. W początkowych latach kinach dźwiękowego przeniesienie akcentów rewiowych na ekran umożliwiło odkrycie wybitnych talentów.
Jaką drogą powinien kroczyć film polski?
Na początku lat trzydziestych, kiedy już w Polsce na dobre rozpoczął się konflikt pomiędzy kinem niemym a tzw. „talkiesami”, prasa chętnie poruszała temat owych poróżnień. Z jednej strony dyskusje dotyczyły tematu filmów. Reżyserzy od początku istnienia kina, zaczęli sięgać coraz chętniej po literaturę klasyczną, aby z reguły opisywać dziejowe wydarzenia historyczne.
„Chciwość” / „Greed” (1924)
Podczas, kiedy w Polsce mieliśmy pisarza, który otwarcie krytykował wszelkie ułomności arystokracji, tak w Stanach Zjednoczonych powstawały
„Trzy serca” (1939)
Za każdym razem, kiedy Tadeusz Dołęga-Mostowicz chwytał za pióro, tworzył coś ważnego. Był nie tylko niezwykle płodnym zawodowo literatem, ale jak się okazało, miał niesłychany dryg do scenariuszy filmowych.
Zbliżenie narodów przez kino
Pod koniec lat dwudziestych XX wieku, kiedy światowa kinematografia przekroczyła kolejny etap rozwoju ilustrując fabułę dźwiękiem, rola tej formy ekspresji artystycznej stała się jeszcze bardziej znacząca.