W dwudziestoleciu międzywojennym mnóstwo pięknych Polek marzyło o tym, aby zrobić wielką karierę na estradzie czy w rodzącym się przemyśle
Kategoria: Książki
„Fałszywi arystokraci” Marek Teler
Chęć wybicia się ponad przeciętność towarzyszy człowiekowi od zawsze, a na przestrzeni wieków wielu ludzi fałszowało swoje rodowody, by wejść
„Kochana szmira”: Dwie kariery
„Majster” był na występach. Oznaczało to dla teatru Ateneum podreperowanie finansów po sezonie pracy niemal ideowej, zaś dla publiczności
Przedwojenna Warszawa w kryminale Tomasza Duszyńskiego
Siostry Halamki reklamują szampana, Zula Pogorzelska futerka od Apfelbauma, Ordonka pantofle Leszczyńskiego, a Kazik Krukowski samochody
„Człowiek z Celuloidu” Tomasz Duszyński
Ta niedziela – odwrotnie niż w piosence Mieczysława Fogga – wcale nie miała być dla nich ostatnia. Młode aktorki w przedwojennej Warszawie
„Fenomen z Warszawy” Tomasz Duszyński
Warszawa, niedługo po tym, jak Polska odzyskała niepodległość. Miasto tętni życiem. W nocnych lokalach toasty za odrodzony kraj wznoszą ramię
„Warszawskie przedwojenne restauracje, bary i kawiarnie. Kronika” Bartosz Paluszkiewicz
Książka Warszawskie przedwojenne restauracje, bary i kawiarnie to zupełnie nowe spojrzenie na temat dawnej gastronomii w stolicy.
„Piękne skandalistki. Przedwojenne Miss Polonia” Marek Teler
Konkursy piękności odbywały się już w czasach starożytnych, lecz międzynarodową popularność zdobyły dopiero w dwudziestoleciu międzywojennym.
„Mój mąż jest z zawodu dyrektorem, czyli jak u Barei 2” Rafał Dajbor
Od kilku miesięcy dostępna jest w księgarniach książka Rafała Dajbora Mój mąż jest z zawodu dyrektorem, czyli jak u Barei 2. Autor opisuje
„Amanci II Rzeczypospolitej” Marek Teler
Franciszek Brodniewicz, Aleksander Żabczyński, Adam Brodzisz, Zbigniew Rakowiecki, Witold Zacharewicz… To do nich wzdychały wielbicielki
Odpowiedź na recenzję książki „Kino pod okupacją” opublikowana przez Mirelę Tomczyk w dn. 3 czerwca 2022 r. na łamach portalu „Stare Kino”
Prawie 12 miesięcy potrzebowała Mirela Tomczyk, by opublikować obiecaną mi recenzję i rozprawić się z książką, która nie wiedzieć czemu
RECENZJA: Bartosz Januszewski „Kino pod okupacją”
Cóż można powiedzieć o publikacji Instytutu Pamięci Narodowej, której autor jest pracownikiem tak bardzo ważnej instytucji gromadzącej