O dźwiękach w pierwszych filmach dźwiękowych na przykładzie „Księżnej łowickiej” opowiada filmograf FINA Michał Pieńkowski.
Kategoria: Filmy
Trzy scenariusze filmowe o Ostrej Bramie na stole sędziowskim: „Ave Maria”, „Dzwony ostrobramskie” i „Ty,co w Ostrej świecisz Bramie”
Wczoraj z nakazu sądu okręgowego urząd śledczy przeprowadził szereg rewizji w wytwórniach filmowych i u samych filmowców na tle sporu
„Sportowiec mimo woli” (1940)
„Sportowiec mimo woli” to jedna z ostatnich polskich komedii międzywojennych. Jego premiera miała odbyć się jesienią 1939 roku, niestety
Produkcja filmowa | Filmy, które kochamy | odcinek #24
„Czy to Globus Film? Nie łobuz! Pytam się, czy Globus Film? Tak, tak, tak. Tu Kosmos Film!”. O smykałce do filmowego interesu i producentach
„Hrabianka Nina”. Pierwsza demonstracja filmowa na procesie sądowym
W kołach sądowych i prawniczych Warszawy toczy się żywa dyskusja na temat formy, w jakiej sąd ustalać będzie tendencje filmu
W przededniu wojny | Filmy, które kochamy | odcinek #22
Zobaczcie niezwykłe pocztówki znad krawędzi. O filmach dokumentalnych z września 1939 roku opowiada filmograf FINA Grzegorz Rogowski.
„Sztandar wolności” | Filmy, które kochamy | odcinek #20, #21 i #25
„Wyobraźmy sobie, że układamy puzzle. Takie duuuże”.O rekonstrukcji cyfrowej filmu „Sztandar wolności” z 1935 roku opowiada filmograf FINA Michał Pieńkowski.
„Janko Muzykant” odzyskał głos! We Włoszech odnalazła się zaginiona ścieżka dźwiękowa do przedwojennego polskiego filmu
Film z 1930 roku w reż. Ryszarda Ordyńskiego – Janko Muzykant, po kilkudziesięciu latach czeka na swoją repremierę w dźwiękowej wersji.
„Ludzie bez jutra” i plenery warszawskie | Filmy, które kochamy | odcinek #16
O tym, w jakich warszawskich plenerach rozgrywa się tragiczna akcja filmu „Ludzie bez jutra” Aleksandra Hertza z 1919 roku opowiada filmograf
„Będzie lepiej” i lwowskie plenery | Filmy, które kochamy | odcinek #15
Poznajcie te głosy? To Szczepko i Tońko i od razu „Będzie lepiej”! O najbardziej lwowskiej z polskich komedii opowiada filmograf FINA Michał Pieńkowski.
„Bestia” i eksport zagraniczny | Filmy, które kochamy | odcinek #14
The Polish Dancer i zagraniczny przekręt. O „Bestii” Aleksandra Hertza z 1917 roku opowiada filmograf FINA Grzegorz Rogowski.
„Dr. Wise on Influenza”, czyli jak kino zareagowało na pandemię grypy hiszpanki
Najwcześniejszy przypadek grypy hiszpanki zanotowano w styczniu 1918 roku w hrabstwie Haskell w stanie Kansas w USA, a pierwsza duża fala pandemii wybuchła wiosną wśród żołnierzy stacjonujących w pobliskim Fort Riley.
