Jestem warszawianką, mam lat 24, grałam po raz pierwszy w „Ułanach”, niestety, bardzo krótko…
Kategoria: Wywiady
Karolina Lubieńska: Ani człowiek nie spostrzeże się jak przyjdzie starość…
Dlaczego Karolina Lubieńska, ta tak bardzo kulturalna, utalentowana, urocza artystka, posiadająca taki bajeczny wdzięk i kwalifikacje filmowe – tak rzadko ukazuje się na ekranie? Czyżby o niej zapomniano?
Przyszłość filmu polskiego. Wywiad „Głosu Porannego” ze świetnym reżyserem filmowym p. Juliuszem Gardanem
Swą karierę w tej dziedzinie sztuki rozpoczął p. Gardan jako pomocnik słynnego w Polsce reżysera p. Henryka Szaro, po czym rozpoczyna pracę
„Zmartwychwstanie miłości”. Nieznany scenariusz filmowy Wł. Reymonta
Jeden z niemieckich dziennikarzy zamieszcza w „Berliner Tageblatt” wspomnienie o rozmowie, jaką swego czasu miał przed wojną we Florencji z Władysławem Reymontem.
Marian Wyrzykowski – scena musi nadążyć za filmem
Rozmawiamy o sztuce teatralnej. Artysta zapala się coraz bardziej, widać, że kocha ją, że stanowi ona treść jego życia.
Inspiracje Tomasza Brańskiego
Tomasz Brański, autor komiksu, który skrótowo opowiada o początkach scenicznej i filmowej kariery Zuli Pogorzelskiej…
10 minut z Panem Twardowskim za kulisami Teatru Małego
Popularny „Pan Twardowski” jest, jak zwykle, w świetnym humorze. Męczące zdjęcia w atelier, nie zdołały pozbawić go tej radości życia, tryskającej z każdego słowa i spojrzenia.
Stanisława Napiórkowska. Tancerka, aktorka, malarka.
Stacia de Napierkowska to francuskie wydanie językowe słynnej ongiś tancerki i aktorki filmowej Stanisławy Napiórkowskiej, która zasłynęła
Nowe odkrycie Sfinksa. Rozmowa z p. Zofią Batycką.
Być „odkrytą” przez wytwórnię Sfinks – to nie byle co… To znaczy stanąć pewną nogą u progu wielkiej kariery filmowej. Sfinks „odkrywa” rzadko, ale za to… gruntownie.
Henryk Szaro. U reżysera „Czerwonego błazna”.
P. Henryk Szaro, aczkolwiek bardzo zaabsorbowany pracą nad Czerwonym błaznem, którego filmowanie dobiega już niemal do końca – udziela mi