Jadwiga Smosarska była bez wątpienia jedną z najulubieńszych aktorek lat 30-tych, jednak w odróżnieniu od innych ekranowych ulubienic publiczności bardzo rzadko śpiewała.
Kategoria: Szlagiery
Ondřej Havelka a jeho Melody Makers
Entuzjastom muzyki tanecznej retro pragniemy gorąco polecić orkiestrę Ondřeja Havelki.
„Paradis” (1932)
O tym, że Pola Negri była wielką gwiazdą kina niemego, wie chyba każdy z nas. Wiadomo także, że próbowała swoich sił jako piosenkarka.
„ABC” (1941)
Komedia Ja tu rządzę była jednym z ostatnich wyprodukowanych w przedwojennej Polsce filmów.
Marian Hemar: mistrz polskiego kabaretu i teatru
Projekt „Wspólna i niepodległa – artyści pochodzenia żydowskiego w przedwojennym polskim teatrze, filmie i w tańcu” jest kontynuacją ubiegłorocznego wydarzenia, które ukazywało wkład artystów pochodzenia żydowskiego w rozwoju polskiej kultury.
„Cztery nogi” (1934)
Michał Znicz zagrał w blisko trzydziestu filmach. Stworzył liczne większe i mniejsze role, ale na srebrnym ekranie tylko jeden jedyny raz zdarzyło się, że… zaśpiewał. Było to w 1934 roku, w komedii Michała Waszyńskiego „Co mój mąż robi w nocy?”.
„Zapuszczam brodę” (1932)
„Bodo zapuścił brodę!” grzmiały nagłówki gazet, a ulice całej Polski plotkowały o tym.
„Tylko we Lwowie” (1939)
To jeden z nielicznych przykładów, kiedy utwór kojarzony jest pod inną nazwą, niż pod właściwym tytułem.
„Już nie zapomnisz mnie” (1938)
Tekst autorstwa Ludwika Starskiego, muzyka skomponowana przez Henryka Warsa, głos Aleksandra Żabczyńskiego i film Jana Fethke oraz Konrada Toma. Jak mogłoby nie chwycić?
Kompozytor współtworzy polski film (1931)
Muzyka była ilustracją fabuły od początku istnienia kina. Przed nowym zadaniem zaś, postawił kompozytorów film „mówiony”, w którym publicyści nadawali autorom muzyki miano współtwórców filmu. Józef Fryd, pisał w 1931 „Kompozytor współtworzy polski film (1931)”
„Sex appeal to nasza broń kobieca” (1937)
W wersji pierwotnej to nieodżałowany Eugeniusz Bodo użyczył swojego głosu i wdzięku ponadczasowej kompozycji „Sex appeal to nasza broń kobieca” w filmie „Piętro wyżej” z 1937 roku.