Przeor Kordecki – Karol Adwentowicz
Furtian, brat Paweł – Władysław Walter
Król Jan Kazimierz – Józef Gliwicki
Królowa Maria Ludwika – Zofia Lubina
Zaremba – Stanisław Hryniewicz
Hanna, jego córka – Liliana Zielińska
Michał Małynicz, rotmistrz lekkiej chorągwi – Kazimierz Brodzikowski
Stanisław Bałynicz, porucznik, brat rotmistrza – Aleksander Orda
Burhardt Miller, wódz Szwedów – Jerzy Rygier
Hrabia Weyhardt–Wrzeszczowicz – Bronisław Oranowski
Wizja N.M.P. – Maria-Wanda Kostra
Reżyser – Edward Puchalski
Kierownik zdjęć i asystent reżysera – Bernard Marwiński
Dekorator i architekt – Czesław Piaskowski
Operator – Henryk Vlassak
Kierownictwo produkcji – Konstanty Rymowicz
Produkcja – S.A. Rymofilm
L.B.
„Kino” 6 stycznia 1935, nr 1
Gdyby wartość filmu mierzyć wielkością tematu i dobrymi chęciami – byłby niewątpliwie Przeor Kordecki przodującym dziełem w produkcji polskiej r.b. Jednakże wykonawcy nie zawsze sprostali zadaniu, są więc w obrazie części gorsze i lepsze. Szwankuje chwilami światło, nie dopisuje niekiedy dźwięk, sceny masowe na ogół zawiodły, z wyjątkiem takich, jak wyjście Szwedów z Bałtyku (co ma symbolizować „potop” najazdu) i szturm do murów klasztoru. Są poza tym bardzo malownicze i po malarsku traktowane fragmenty: oko widza z rozkoszą błądzi po twarzach i sylwetkach, jak gdyby wyrwanych ze szpalt Trylogii, choć Przeor Kordecki osnuty jest na samodzielnym wątku. Przepyszne postacie ks. przeora Kordeckiego (Karol Adwentowicz), króla Jana Kazimierza (Józef Śliwicki), generała Millera (Jerzy Rygier), hr. Wrzeszczowicza (Bronisław Oranowski), rotmistrza Małynicza (Kazimierz Brodzikowski), jego brata, porucznika (Aleksander Orda), starego Zaremby (Stanisław Hryniewicz), wreszcie – sążnistego brata-furtiana w kapitalnym wykonaniu Wł. Waltera – trafiają do serc wszystkich, myślących i czujących po polsku widzów, pozostaną zaś obojętnym widowiskiem – dla innych. Przeor Kordecki jest filmem dla szerokich mas, których sposób myślenia i odczuwania opiera się na wiekowej tradycji narodowej i religijnej. Trzeba to specjalnie podkreślić…
Zdjęcie wprowadzające: Zdjęcie ekipy filmowej w atelier, widoczni m.in.: Konstanty Rymowicz, Karol Adwentowicz, Edward Puchalski, Czesław Piaskowski. Źródło: „Światowid” 1934, nr 48.