Hanka Ordonówna odbywa obecnie tournée artystyczne na prowincji.
Onegdaj po występach w Rzeszowie spotkała znakomitą artystkę przykra przygoda.
Wykład dr. Michała Pieńkowskiego: Co nam zostało z tych… filmów? Straty wojenne polskiej kinematografii
Początkowo uboga, lecz coraz prężniej rozwijająca się polska kinematografia lat międzywojennych została unicestwiona wraz z wybuchem II wojny światowej.
Ernst Lubitsch w Warszawie
Lubitsch, gdy znalazł się w „polskiej fabryce snów” przyznał szczerze, że czegoś podobnego dawno nie widział i zdumiony był, jak w podobnych warunkach można uzyskać tak dobre rezultaty, jak to się udaje polskim reżyserom.
Podziękowanie
Kilka tygodni temu dostałam maila od Pana Wiktora Kwietnia, który szukał godnego miejsca dla pamiątek filmowych po zmarłej żonie Elżbiecie
Dramat za kulisami teatru. Strzały do uwodziciela. Proces, który odsłania dramat dzisiejszej rodziny. Sprawca zamachu na aktora Różyckiego oskarża…
Kulisy teatru Nowego stały się wczoraj widownią niezwykłego zajścia, które tylko dzięki szczęśliwemu przypadkowi nie zakończyło się tragicznie.
Idzie wielka rewolucja barwna. Rozmowa ze Zbigniewem Szczepanikiem.
Technicolor nakłada barwy na taśmę przy pomocy specjalnych, bardzo kosztownych maszyn drukarskich Szczepanik nakłada światła barwne już na ekranie.
„Uwaga, szpieg!”. Film, o którym wszyscy mówią.
Wytwórnia Rex-Film, która ten film produkuje, została formalnie zasypana słowami zaciekawienia i uznania, że podjęła tak bardzo aktualne obecnie dzieło o poważnym znaczeniu państwowo- społecznym.
Poszukiwania są dla mnie najbardziej ekscytującą częścią pracy. Wywiad z Markiem Telerem.
W księgarniach dostępna jest już biografia Witolda Contiego pt. „Każdemu wolno kochać”.
Nie jestem wrogiem przeróbek powieściowych. Rozmowa z Anatolem Sternem
Filmowi brak idei, i może… idealizmu. Z tego zaś wypływa ten niewątpliwy fakt, że film dźwiękowy nie znalazł dotąd swego odrębnego wyrazu artystycznego.
Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego
Wspomnienie o Alicji Pawlickiej
Gdy w 2019 roku poznałam Alicję Pawlicką byłam wniebowzięta. To w końcu aktorka z uwielbianego przeze mnie filmu Godzina pąsowej róży, który
„Film winien być odbitką prawdziwego życia” mówi Elżbieta Barszczewska
W stosunkowo szybkim czasie zabłysło na firmamencie filmu i teatru nazwisko – Barszczewska, będące własnością jednej z najpiękniejszych